onsdag 15 maj 2013

En förklaring till bloggrubriken



Hur kan det komma sig att jag som bor i min kropp har så himla lite kunskap om vad min kropp behöver för att fungera optimalt, hålla sig frisk och vara full av energi?... Detta är något av en gåta för mig och något jag ofta tänkt på. Jag, liksom många andra, har fallit för nya trender och dieter... Men egentligen är det min hjärna som går in då och blir nyfiken och får mental energi av att upptäcka något nytt och utmanande. Jag kan bli som uppslukad när jag blir intresserad av något nytt, vare sig det rör sig om kost eller nya metoder att förbättra sitt tänkande, någon ny serie, artist eller inredningsstil. Ja, lite av varje...  Det här med kosten har upptagit mina tankar ända sedan jag var ung på 70-talet och trots att jag nu precis i år fyllt femtio kan jag känna mig som en novis i att tolka vad min kropp säger till mig genom sjukdomar och depression. Varför förstår jag inte?...
Det här kommer jag att nysta i, pröva olika teorier och söka svar hos mer visa.

Säkert kommer jag att skriva en del om den nya tidsåldern, som astrologiskt kallas  "The age of Aquarius" - Vattumannens tidsålder. För mig handlar det om mänsklighetens uppvaknande ut ur en lång sömn som vi accepterat och medverkat till, en tid av maktlöshet och osäkerhet där massan varit relativt lätt att styra för några få som haft makten. Den här gamla strukturen är på väg att krackelera och resultatet syns i att fler och fler säger ifrån i det lilla, till att diktaturer faller samman. En ny tid håller på att randas som mer kommer att signifieras av transparens, eget ansvar och äkthet. Ut med allt skräp i ljuset och dags att stå för vad man gjort, hur man har levt och behandlat moder natur, djuren och andra människor.

Jag har en svag punkt för allt som har med 70-talet att göra. Då var jag på väg att bli tonåring och sökte vem jag var eller skulle bli... Jag hade idoler och var hästtjej, såg på allt som gick på tevens två kanaler och lyssnade på radio Luxemburg på nätterna. Jag gillar inredningen och kläderna och älskar musiken... Genom musiken når man in i sina minnen som genom ett trollslag.

Min andra blogg heter "Springboard to heaven" och där går jag djupare in på olika ämnen som jag finner viktiga och intressanta, mycket hälsa, andlighet och relationer. Här ska jag dela med mig mer av det dagliga livet och tankar, händelser som dyker upp och inspirerar till att skriva och kanske kan hjälpa någon att se sitt liv ur ett annat perspektiv, prova någon ny hälsoprodukt, ändra livsstil eller ge information.


En länk till mina andra blogg:  "Springboard to heaven"




                                                                                         Namasté





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar